Konuşamasam da Yazmayı hala Beceriyorum!!!


Konuşamasam da  Yazmayı hala Beceriyorum!!!

Herkese merhaba!

Ara verdim farkındayım. Olsun özlemler her zaman kıymetlidir.

Evet, biraz sağlık sorunları, biraz iç dünyamla hesaplaşmam. Aaa bu arada oğluşumda askere gitti artık asker anasıyım. Allah herkese böyle tatlı ayrılıklar versin.

Bir ameliyat geçirdim dostlar, ses tellerimden. Çevrem ne çok geveze olduğumu bilir. Hiç susmam hep konuşurum o yüzden hala geyik yapanlar eksik olmuyor. Bir süre konuşmam yasak zaten istesem de sesim çıkmıyor ama ben de çare tükenmez yazan insan çare mutlaka bulur bol bol yazışarak işimi hallediyorum…

Ama Allah kimseyi hastalıkla terbiye etmesin  ve herkes tez zamanda şifa bulsun..
Tabi ki anlatacağım konu benim ameliyatım değil. Sesi çıkmayan bir insanın toplumda yaşadığı sıkıntıları ve gerçekten engeli olan bir insanın neler hissettiğini birebir yaşayarak gördüm, öğrendim. Anlayacağınız yine bir deneyim sonucu tecrübemi sizle paylaşıyorum

“Ne saçma bir kafam var  “ diye bazen düşünmeden edemiyorum. Çünkü her yaşadığımı normal insanlar gibi gözleyemiyorum hep bu olaydan “ne çıkarıyorum” düşüncem aklımın bir köşesinde. Kim bilir belki eğitimci olmam belki azıcık yazıp çizmem bütün bunlara neden oluyor.

Evet,

10.Mayıs.2019 tarihinden bu yana konuşamıyorum ve ortalama 20 gün daha süreceği söylendi. Bu arada hiç hatırlamadığım gerçek sesimi de merak etmiyor değilim bakalım ne çıkacak.

Ses telleri ameliyatı… Hiç korkmayın, çok kolay ve ameliyat yeriniz ağrımıyor onda rahat olun. Bir yerleri de delmiyorlar. Sadece konuşamayacaksınız ki isteseniz de yapamıyorsunuz benim gibi kötü alışkanlığınız varsa da zaten onu çok önceleri bırakmanız gerekiyor hiç sevmediğim sakız ağzımdan düşmüyor yapacak bir şey yok.

Neyse, olur ya böyle bir problemi olan varsa açıklamamı da yaptım.

Peki, toplumda konuşamayan bir insanın durumu ne?

Çok sıkıcı bu gerçek ve hatta yazdığım da bile anlamadıkları zaman son günlerde öfkelenmeye bile başladım.

Evet, herkesle yazışarak anlaşıyorum. Genel anlamda insanlar duyarlı beni konuşma engelli sanıyorlar yardım etmeye çalışanda varken konuşamamamın zekâ geriliğine neden olduğunu sanarak bana geri zekâlı muamelesi yapan ve hatta geyik yapmaya çalışanları yaşasam da genel olarak insanlar yardımcı olmaya çalışıyorlar.

Birde yüzüme acıyarak bakmasalar iyide yapacak bir şey yok 

Evet, konuşamıyorsanız.  Karşınızdaki de konuşmuyor işte bu çok komik işaret dilini İngilizce bilmeyen adamın turiste yer tarifini anlatır gibi kullanmaları ayrı bir komedi.

Ve şu telefonlar en çok onlar sıkıntı bana, müşteri hizmetleri aradığında konuşamamak bu büyük dert.

Bakın, ameliyat olmuşum bir gün sonra finans müşteri hizmetlerinden bayıltana kadar aradılar. 
Annem yanımda, “aç durumu söyle istedikleri özel bilgileri ver dertleri neyse anlatsınlar” dedim.
Annem aynısını yaptı karşıdaki cevap şu “ama biz konuşmalıyız ve size bilgi veremem”

 Uleen! borcum varsa onu diyeceksiniz ya da her neyse ama annem ısrarla “daha bir ay konuşamayacak ben annesiyim sorun söyleyeyim” deyip duruyor  ve sonunda annem de koptu “Kızım sen galiba beni anlayamadın”la başladı… Bastı kalayı

Benim durumum geçici çok zorlarsam kısıkta olsa derdimi anlatmaya çalışıyorum sonra şunu düşündüm özel durumu olan bu insanlar nasıl iletişim kuruyor ve firmaların müşteri hizmetleri bu işi nasıl çözüyor ki not düşmeme rağmen ben hala ısrarla aranıyorum. Şimdi onlara göre kayıp bir müşteriyim.

 Bu deneyimi bir süre daha yaşayacağım.

Lütfen; Konuşamayan duyamayan insanlar,

Geri zekâlı değildir,

Onlarla geyik yapmaya kimsenin hakkı yok,

Bağırarak ya da işaretle bilmiyorsanız bir şey anlatmaya çalışmayın,

Ağzı yüzü düzgün diye asılmayın kayaya çarparsınız feleğiniz şaşar,

Sadece yazdıklarını dikkate almanız ve tane tane konuşmanız yeterlidir,

Sessiz konuşmak için uğraşmayın o zaman siz çok komik oluyorsunuz,

Ve… Asla ama asla acır gözlerle bakmayın!

Benim için iyi bir deneyim oldu çünkü bütün bunlar bana yapılıyor ve kendimi cidden çok kötü hissediyorum. 

Evet, sözlü ifade edemediğiniz için kendinizi zaman zaman öfkeleniyorsunuz. Bir de bunu hayatınız boyu yaşadığınızı düşünür müsünüz? Gerçekten çok zor bir durum.

Ben bütün yaşadıklarımdan ne çıkardım;

Zaten hep savunduğum şey “Engellilere acımayın sadece engel olmayın yeter” düşüncemin doğruluğunu bizzat yaşıyorum..

Ve…

İlk işim işaret dilini öğrenmek olacak buna emin olun!

Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...