Dönem Biterken...O Benim Arkadaşım!

Dönem Biterken… O Benim Arkadaşım!

Evet, Uluslararası ve Türk Lions Kulüpleri artık emanet aldıkları görevlerini yavaş yavaş yeni döneme devrediyor.

Bizler de 2019-2020 Çalışma dönemi 1 Temmuz itibarıyla yeni yöneticileriyle yola devam ederler.
Adana da bir kulüp var ki bizim kardeş kulüplerimizden biridir. Dünyada 101 Adana’da 41. yılını tamamlayan Adana Lions Kulübü…

Sizlere görevi layıkıyla ve hatta yaptıklarıyla 118-U yönetim çevresin de görevini birincilikle bitiren, duayenleri için de barındıran Adana Lions Kulübü dönem başkanı Cengiz Kurt’dan bahsedeceğim…
Derdim Kendimizi ya da dostum Cengiz başkanı övmek değil…

Derdim, bu “dostum” kelimesini kullanana kadar nasıl süreçten geçildiğini ve ön yargının insanı nasıl yanılttığını paylaşmak.

Evet, Cengiz Kurt!

Başkanım “seni yazmak istiyorum bana bilgi, yollar mısın ?” dediğim de, öz geçmişini yolladı, öz geçmişte öz geçmiş yani…

Sayfalarca, o yüzden ben kısaca çok okumuş, çok eğitim almış dolu dopdolu ve  Çukurova  Üniversitesi Hukuk Fakültesi Sekreteri diyebiliyorum. Çünkü dört sayfa bir öz geçmişin hiçbir tarafını kırpamadım. 

Geçen de benim öz geçmişimi oğlum yazmıştı üç sayfa tutmuştu. Cengiz başkan beni de geçti…Kıskandım mı? yok canım niye kıskanayım hasettimden çatladım sadece..

 Cengiz ile ilk karşılaştığımız yer ki o yeni lion olmuştu yine bir yemekte. Adamın biri durmadan sevimli sevimli geziyor, kendini kabul ettirme çabasında haklı da hiç tanımadığı insanlar ve yeni girdiği çevre, şansına da o gün hepimiz, yıllardır birlikte olduğumuz için şakalar konuşmaları havada uçuşturuyoruz. O arada adamcağız bir gayret aramıza girmeye çalışıyor. Haklı ne yapsın…

Hem bekâr hem yeni bir çevre ohh miss  , hoş giyimli hatunlar bir de rahatlar ki hiç sormayın.

Bir adam daha ne ister amma kazın ayağının öyle olmadığını sonra fark etti.

İlk tepki kız kardeşimden gelmişti yazık ne olduğunu bilemedi, sonra benden. 0 günü hiç unutmuyorum.  Öyle gıcık almıştım ki bilemezsiniz, adamın her davranışı batıyordu. Aslında yaptığı da bir şey yoktu diğer arkadaşlarımız gibi samimi davranmaya çalışıyordu ne bilsin o insanları yirmi küsür senedir tanıdığımızı ve içlerindeki ağabeylerin arasında büyüdüğümüzü.

Benim ona karşı ön yargım bayağı devam etti. İtici bir yanı vardı ama bir türlü ne olduğunu bilemedim.

Yine bir yemekte karşılaştık ki yan yana oturmamız gerekti. Ben domuz gibi davranıyorum o havayı yumuşatmaya çalışıyor. Bir yandan da, farkındayım, nedenini anlamaya çalışıyor ve sonunda ben patladım o zaman daha başkanlık falan yok. “ Siz” dedim “ Çok küstah, kibirli, burnu Kaf dağında bir adamsınız, siz sahte birisiniz ve o yüzden sizinle yıldızımız barışmaz”

Bilmem bu yazdıklarımı şimdi hatırlar mı? Yazık bozuldu ama belli etmemeye de çalışarak “beni tanımıyorsunuz ben öyle bir insan değilim” dediğin de “o zaman tavrınızı değiştirip olduğunuzu gösterin” demiştim işte o günden bu yana en iyi arkadaşlarımdan, dostlarımdan biri oldu çıktı….

Ön yargı!

Aslında çok kullanmadığım bir duygumdur, onu tanıdıkça da ne kadar çok yanıldığımı fark ettim.

Benim açık sözlü davranmam onun bu sözlerime alınmayıp daha gerçek davranmasıyla biz dostluğumuzu pekiştirmiştik. 

Bu yüzden,  karar vermeden iyi tespit yapıp, karşıdaki kişiye pat diye bileti kesmemek lazım.

Evet, arkadaşım, dostum, başkanım Cengiz Kurt! Donanımlı, hırslı, çalışkan ve muzip…

Ondan hayata dair daha çok öğreneceğim yaşanmışlılar var. Yaptığının en iyisini yapmaya çalıştığı için Adana Lions Kulübü  başkanlığı sırasında o kadar çok koşturdu ki kulübünü yönetim çevresinin en başarılı kulüpleri arasına sokmayı başarırken yeni kanlarla üyesi en yüksek kulüpler arasına dahil etti…

Peki, bu durumu ben kıskandım mı?

Niye kıskanayım ki! Aksine hasetsimden çatır çatır çatladım. haa... haa...

Nihayetin de arkadaşımız olsa da başka kulüp, benim kulübü solluyor nasıl çatlamam, bir de yakasında Adana’da sadece bende var sandığım Uluslar arası Başkan madalyonunu gördüm ya…İşte orada…Çatlamadım,kıskanmadım demek ne mümkün…

Helâlı hoş olsun arkadaşım gözüm yok kulübün ve sen her ödülü hak ettiniz. Zaten ben bu madalyayı iki dönem önce almıştım haa..haaa…   

Şimdi mi? 

Şimdi çok güzel, akıllı bir eşi, yine akademik çalışmaları ve yeni görevi hak ettiği Bölge Başkanlığı ile benim gıcık dostum olarak yoluna devam ediyor…

Yazıyı okuduğunda böyle bir yazıyla karşılaşacağını bilmediği için kirli çamaşırlarımızı döktüğüm için şimdiden affetmesini diliyorum….      
   
Ve "ön yargı" insan hayatın da en olumsuz duygudur.

Evet,hayata ve insanlara temkinli yaklaşın ancak onları tanıma fırsatı da mutlaka yaratın kendinize.Eğer biz böyle açık davranmasaydık belki de asla bir araya gelemeyecek iki hizmet gönüllüsü olarak paralel bir yaşam sürecektik. Arkadaşım iyi ki varsın!

Cengiz Kurt ve Türk Lions Kulüpleri….

Yeni dönem de yine güzel hizmetlere imza atacağımızın bilinciyle “Birlikte yaparız” Yönetim Çevresi sloganıyla yeni dönem hepimize huzur, sağlık, mutluluk ve umutla gelsin diyorum.  


Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...