‘‘Hiç bir şey olmasa bile kesinlikle bir şey oldu’’


‘‘Hiç bir şey olmasa bile kesinlikle bir şey oldu’’

Bence de kesinlikle oldu…

Kesinlikle olan şey, çarşafa dolanmamız…

Bir aydır evde olunca bilumum haber kanallarını takip etmeye çalışıyorum. ‘‘Evde kal’’ diyorlar ama aş, iş denildiğinde bir sessizlik hâkim etrafta,  sürekli açıklamalar yapılıyor. ‘‘Destek paketlerimiz var şu krediyi alacaksınız’’, ‘‘bu yardımı yaptık’’ söylemlerini duyarken daha ‘‘ben yararlandım’’ diyeni duyamadık. Pek bilemedim kimlere yardım edildiğini, ‘‘maskeni al’’ diyen de olmadı.

Hoş, krediyi alsak nasıl ödeyeceğiz, ötelenen borçlarımızı sihirli değnekle mi topluca ödeyeceğiz ki sokağa çıkmıyoruz maskeyi ne yapacağız?

Biriken SSK’lar için bile bir iyileştirme yok, kaldı ki eskilerini bile ödeyemiyorduk.

Benim hayatım da ki çoğumuz da aynı durumdayızdır kesinlikle olan, tam 1 aydır ve hatta 2. Aya girmiş işsiz, geliri olmayan orta kesim esnaf ve çalışanın açlıkla, yoklukla sınavı…   

Kesinlikle bir şey oldu…

Salgınla mücadele edilirken geçmemesi gereken kanunların geçmesi  kocaman adamlarla tecavüze uğramış  çorunçocuğun zorla evlendirilmesi, para ağaları için vergi dilimlerinin düşmesi, dövizin, altının fırlayıp gitmesi, hırsızın uğursuzun sokaklara salınması ve düşünce suçlularının hala cezaevlerinden çıkarılmaması,  çek, senetlerin cezalarının kaldırılması,korona ile ilgili ya da yapılan yanlışların eleştirilmesinin zinhar yasaklanması,aaa unuttum çifter çifter maaşa bağlananların bu arada maaşlarının yükselmesi, evet yaa aslın da gerçekten çok önemli konular.Bizler de kek gibi yaptığımız müracaatları bekleyip duralım kesinlikle bir şey oldu…

Oldu ki, nedense düne kadar salgının tehlikesi anlatılırken ve her gün sayının çoğalmasına rağmen bu günlerde sağlıkla ilgili olumlu konuşmalar duymaya başlamamız. Kesinlikle bir şey olduğu ortada, birileri ‘‘artık çarşafa dolandık ne olacaksa olsun’’ mu diyor?, yoksa ‘‘bırak sarhoş yıkıldığı yere kadar’’ mı diyor?, bilemedim…

Hiç bir şey olmasa da bir şey oldu… Ancak olanlar pek hayrımıza değil gibi, sahra hastanelerine kızılırken, hava alanı pistine yaptırdığımız hastane ya da hastaneler…

Çarçabuk yapılan ihaleler ve oralara harcanan paralar, anlık kararlar, hükumetin aynı hızla kendine ait yaptığı harcamaların devamı, zorunlu tüketim giderlerini durdurmak için hiçbir davranış gösterilmemesi, bu güvensizliğin oluşturduğu halkın haklı paniği ile sağlık kurulunun isyanı ve istifanın övgülerle geri çekilmesi…

Anlayacağınız çok şeyler oluyor aslında da benim aklım ermez oldu, tek anladığım çarşafa dolanmamız…

Hadi bakalım gazamız mübarek ola!

Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve ruh sağlığınızı lütfen korumaya çalışın!     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...