Klimayla doğanlar.

Klimayla doğanlar. Kaç yüzyıl oldu bu meslekteyim artık hatırlamıyorum. Anlayacağınız hani gözümü açtım hep bu işi yapıyorum derler ya… İşte bende bu kıvam da bir öğretmenim. İşim gücüm, eğitimim, bilgim, araştırmalarım hep çocuk, aile ve onların sağlığı üzerine olmuştur. Zira eğer bir işi yapıyorsanız layıkıyla yapın ve kazandığınızın helali olsun diyenlerdenim. Ayrıca doğma büyüme,okuma evlenme Adanalıyım.Anlayacağınız sıcağını da,soğuğunu da gayet iyi bilirim.Lakin son yıllar da bu memlekette yaşayan yerlisi dediğimiz insanların Adana sıcağından şikayet etmeleri artık bana garip gelmeye başladı. Adana ne zaman serin oldu ki şimdi çok sıcak deniliyor bunu anlamakta bazen zorlanıyorum. E.. tabi arabada,işyerinde,ev de 7/24 klima kullanırsanız kendi memleketinizin sıcağına dayanamazsınız.Hele bu klimaları da kullanmayı beceremezseniz buyurun hastalıklar diyarına hoş geldiniz! Evet, bugünkü konumuz klimalar, Yetişkinlere artık laf anlatmaktan uzun zaman önce vazgeçtim. Şimdiki derdim daha doğrusu 28 yıllır tek derdim bebeler. Lütfen onlara kıymayın bari… Biliyor musunuz? Benim kurumumda, yazın oldu bitti klima kullanılmaz, bunun için de çok eleştiri almışlığım vardır.Olsun giden para olsun,o yerine gelir, ancak giden sağlık olunca işte orada bir durup düşünmek gerekir. Bizim burada kocaman vantilatörler vardır, sabahtan akşama kadar dönüp durur ancak bunca yıldır hiçbir çocuğum yaz gribi ya da üst solunumla ilgili bir hastalıkla uğraşmaz. Bunun tek nedeni de tahmin ettiğiniz üzere doğal ortamlarında, aynı ısıda yaşamlarını sürdürmeleridir. Yani bir soğuk, bir sıcak ısı değişimine maruz kalmamaları. Ancak elbette ki bu uygulamayı ailelere hala benimsetemediğim için, bir hafta sonu geçiren çocuk elinde şurupla gelir, tek sorduğum “klima açıktı değil mi?” Canım, anne babalar,iyilik yapacağız derken artık evlatlarınıza kötülük yapmaktan vazgeçin.Zira terden,sıcaktan hiçbir insana bir şey olmaz, ancak soğuk sıcak dengesini kuramadığınızda çocuklarınız da ve sizler de kalıcı sağlık sorunları başlar. Ayrıca bunu ben demiyorum, uzmanlar bakın nasıl uyarıyor; Çocuklar İçin Klimanın Zararları; Zatürreye yakalanmasına neden olabilirsiniz. Bağışıklık sistemine olumsuz etki yaparsınız. Gelişimlerine olumsuz etki yaparsınız. Eklem ağrılarına neden olabilirsiniz. Üst solunum yolları ve akciğer rahatsızlıklarına neden olabilirsiniz. Ve siz yetişkinlere soruyorum? Sabah zinde kalkabiliyor musunuz? Ayrıca illaki klima diye tutturuyorsanız. Lütfen, bulunduğunuz odanın dışında klimanızı kullanın ve yine araştırmalar der ki yetişkinler de özellikle kadınlar da erken menopoz ve her iki cinsiyette de kemik erimelerine neden olan en önemli olumsuz unsur, klimadır. Bu da benim mesleki gözlemim, son yıllarda çok küçük çocukların astım, üst solunum sıkıntısı, yoğun alerjik durumları çoğaldı. Sigara içmeyen, tozlu topraklı ortamlar da yaşamayan bu çocuklar sizce neden bu kadar çok akciğer hastalıklarına maruz kalabilmiş olabilir? Lütfen, teknolojiyi doğru kullanamadığınız sürece, bu nimetler bizlere kâbus olarak geri döner ve siz bütün bu olumsuzluklara ki hala salgın yaşanırken izin vermeyin. Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...