Bank Street Yaklaşımı…
Bank Street Yaklaşımı…
Bugün sizlere Türkiye’nin yaşadığı kaoslardan, Çanakkale Zafer’in de açılan ne hayrını göreceğimizi bilmediğim köprüden, Rusya-Ukrayna’da ki savaşla birlikte, dünya ülkelerinin taht kavgasında, onca ölen masum insanlardan, işsizliğin olduğu söylenirken özellikle bizim sektörde iş beğenilmediğinden, sağlık sektöründeki kavgadan gürültüden, salgının aynı hızla devam ettiğinden, yoksulluğun artık tabanın dibini gördüğünden, ne gariptir ki bunca sıkıntının peşine maddi kaygısı olmayıp,yoksul için perişan olup onların haklarını savunmaya çalışanlardan, indirim var diye neredeyse birbirini boğazlamaya çalışıp bir Türk’ün yapmayacağı davranışları göstererek kültür değişimine uğrayan halk kitlesinden, her şeye rağmen Nevruz gibi güzel bir Türk geleneğinin unutulmadığını görmekten ya da Down Sendromu farkındalık günün de en azından unutulmadığı ve ailelere manevi destek de olsa paylaşımlarla farkındalık yaratılma çabalarından…
Bütün bunların hiç birini bugün yazmayacağım. Bugün ki konumuz Eğitim…
Size, 1916 yılında eğitimci Lucy Sprague Mitchell öncülüğünde oluşturulmuş olan, Bank Street eğitim modelini yazmak istiyorum. Keyifli okumalar.
Mitchell, okulda öğrenilen bilgilerin anlamlı bir şekilde çocukların hayatıyla ilişki olması gerektiğini savunmuştur. Demokratik bir toplumun gelişimi için de eğitim gereklidir.
Bir grup araştırmacı, öğretmen ve psikolog, çocukların öğrenme ve gelişim süreçlerini gözlemleyerek çocuklar için en uygun öğrenme ortamı ve eğitim yöntemlerinin ne olduğuna ulaşmaya çalıştılar. Araştırmacılar çocuğun gelişimi için sadece bilişsel kazanımların değil aynı zamanda fiziksel, sosyal, duygusal ve estetik gelişiminin de önemli olduğunu vurguladılar. Bütüncül yaklaşım Bank Street’in ayrılmaz bir parçasıdır.
Bu yaklaşıma göre çocuğun eğitim süreci; çocuğun çevresindeki metaryallerden en iyi derecede faydalanmasını, onlarla sürekli iletişim halinde olmasını ve fikirlerini sürekli çevresindeki insanlarla paylaşmasını içerir.
Bank Street yaklaşımı çocuk odaklı bir eğitim sistemidir. Çocuklar aktif olarak deneyimler kazanan, öğrenen, anlatan ve uygulayan bireylerdir. Seçim yapma, aktif olarak araştırma, deneyerek ve keşfederek öğrenme programın temel unsurlarıdır. Program ilgili grubun beceri ve bilgilerine göre şekillenebilir ve değişmez bir program oluşturmaya gerek yoktur. Eğitim sosyal yargıyı yükseltmek, yaratmak ve demokratik sürece katılımı arttırmak için etkili bir araçtır.
Bank Street yaklaşımında okul, çocukların yaratıcı ve öğretici deneyimler yaşadığı, dayanışmayı öğrendiği, ezberci öğrenme yerine eleştirel düşünmeyi öğrendiği, bireyselliği ve sosyal demokrasi değerlerini öğrendiği bir ortamdır. Okul akademik becerilerin öğrenildiği bir kurum olmanın ötesindedir. Okul çocuğun hayatının her alanında yetkinlik kazanmasını sağlayan, özerk olmasını fakat aynı zamanda toplumsal aidiyet kazanmasını destekler. Okul sosyal dünya ile bağlantılı bir yerdir, sadece akademik bilginin öğrenildiği izole edilmiş bir yer değildir.
Bank Street Yaklaşımı sadece bireyi değil, bireylerin etkileşimde bulunduğu toplumun her kesimini-aile, okul, vb.-geliştirmeyi hedefler. Eğitim daha iyi bir toplum için gereklidir.
Kısacası; Bu eğitim modelin de öğretmenin becerisi ve çalışkanlığı ön planda olsa da Okulöncesinde en çok kullanılan eğitimi şeklidir ve aile dayanışması, bilgisi, becerisi eğitimin sürekliliği için gerekli etkendir. Çocuklarımızın ne zaman hayat başarısını ön plana almaya başlarsak ülkemizde ki bireyin eğitim ve başarı çıtası yükselir.
Eğer, ülkemizi aydınlığa sürükleyecek nesiller yetiştirmekse gayretimiz, önce ne istediğini bilen gençler yetiştirmek hepimizin boynunun borcudur.
Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın!
Seray LEVENT
ÖZGECAN ÇOCUK YUVASI ve KULÜBÜ
1505647430754_IMG_1894.JPG
0322.4582496-4583053
http://www.ozgecancocuk.com
http://www.facebook.com/ozgecancocuk
Yorumlar
Yorum Gönder