Türk Toplumu Nereye Koşuyor?

Türk Toplumu Nereye Koşuyor? Yazı başlığını yazarken bir hayli düşündüm, zira yazacak çok şey varken, uçuruma mı, yoksa bizlerin göremediği mutlu sona koşturan mı, olduğunu anlamakta zorlandığım bir toplumu bu sayfaya nasıl sığdıracağımı, bir hayli düşündüm. Öncelikle uzun bir bayram sonrası herkesin şeker ya da kurban bayramı kutlu olsun. Çekirdek aileler için dinlenme fırsatı olmuşken, kalabalık ve şehirlere dağılmış aileler için koşuşturmalı bayram geçirildiğini düşünüyorum. Başta da yazdığım gibi gerçekten bize neler oluyor ve bu hızla nereye koşmaya çalışıyoruz? Sokağa çıktığınızda… Bu yaşıma kadar rastlamadığım bir çıplaklıkla karşı karşıya gelmeye başladığımda ki bunu biz yaşlarda ki herkesin fark etmesi içimi biraz rahatlatıp yobazlaşmadığımın teyidi oldu. Evet, kız çocukları ve kadınlar artık bir sutyen ile rahatlıkla gezerken, genç erkekler bir garip giyimler içinde ortalıkta rahatça gezebiliyor. Elbette ki kişinin özgür yaşamını kimse kınayamaz ve eleştiremez bunu evrensel düşünmeye çalışan bir birey olarak kabul ediyorum. Ancak, özellikle kendi memleketimde hiç görmediğim bu çıplaklığın bir nedeni olmalı… Neden? Bu neyin tepkisi? Gelelim tatil ve lüks tüketim çılgınlığına… Bütün gece kulüpleri,lokantalar,içkili mekanlar,oteller,tatil beldeleri ve bilumum alış veriş merkezleri ve benzinin,mazotun bu kadar yükseldiği zamanda yollara sığmayan arabalar…. Üstelik bütün bu lüks tüketimlerin daha çoğunu da gençlerin yapması… Bu çılgınlığın nedeni ne olabilir? Bir insan elbette kendini sever, beğenir ancak yarı çıplak gezecek kadar iç dünyasında neler yaşıyor ki gereksiz çıplaklığı normalleştiriyor ve yaşıyor. Bir insan iç dünyasında ne yaşıyor ki 1 haftalık tatilde yarın ne olacağı düşünmeden ya yıllardır biriktirdiğini harcıyor ya da önündeki yıllar içinde ödemeye devam edeceği borç batağına giriyor ve kendini farkında olmadan maddeye mahkûm ediyor. Uzun zamandır bunun mantığını anlamaya çalışıyordum. Bayram tatili sırasında gördüğüm manzaralar karşısında Türk toplumu nereye koşuyor? Sorusunu tekrar hepinize sorma ihtiyacı duydum. Bana göre bu kadar abuk sabuk işlerin tek nedeni tepki… Gençler, “sen kara çarşaflara bürünüp ortalarda geziyorsan ve bu senin özgürlüğünse ben de her bir tarafımı açarım bu da benim özgürlüğüm” diyor? Bir taraftan lüks yaşam için gözünü kırpmadan olmayan parasını harcayanlar da “ölümlü dünya, dengede yaşadık ne oldu, varsın artık dengesizlik düşünsün” diyor ve geleceği ile ilgili plan yapmaktan çoktan vazgeçmiş, anın keyfini çıkarıyor. Tabii ki bütün bunlar benim yorumum ancak toplum olarak pek hayırlara koşmadığımız kesin…. Gerçekten bütün bu abuk sabukluğun nedeni nedir? Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın, akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın! Seray LEVENT ÖZGECAN ÇOCUK YUVASI ve KULÜBÜ 1505647430754_IMG_1894.JPG ‪0322.4582496-4583053‬ http://www.ozgecancocuk.com http://www.facebook.com/ozgecancocuk

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...