Ne fark eder ki?

Aslında bu yazıyı çok daha önce yazmam gerekiyordu. Yıllardır çocuk davranışı ve zihinsel problem de velilere “lütfen uzmana gidin, mevzu beni aşıyor” desem de ailelerin “hocam çocuk doktoru öyle dedi,sağlık ocağı doktoru şöyle dedi, yok falanca yerde pedagog vardı oda böyle dedi” şimdi olmadı, bir de gelişim merkezleri çıktıya… her şeyin tuzu biberi oldu. Ve yıllarca pedagolojinin ne olduğunu “aslında zamanında psikoloji mezunlarının eğitimci olabilmesi için bir dönem açılan ve kapanan program olduğunu anlatmaktan, her branş doktorunun çocuk psikolojini bilemeyeceğini izah etmekten ve şimdide açılan garip isimlerle danışmanlık yapan işletmelerin, bir faydası olmayacağını” söylemekten inanın gına geldi. Bazen şunu söylüyorum kendime, insanlar kandırılmaktan hoşlanıyor ve gerçeklerle yüzleşmemek adına aptalı oynuyor. Yoksa bunca rehberliğe rağmen hala aynı yanlış üzerine gitmenin başka izahı yok. Zaten o insanlara gitmeleri gerekiyorsa ki aslında kavramsal olarak pedagog olan benim, ne diye “uzmana gitmelisiniz” diyeyim. Neyse yine çok söylendim. Gelelim bu muhteşem pedagoglara… Önce kavramsal tanımları bilmemiz gerekiyor. Eğer buna rağmen, onların çocuk psikoloji, zihinsel ve fiziksel gelişimi üzerine katkıları varsa, varın hala gitmeye devam edin. Bu arada da eğitimde uzmanlaşmış bunun için yıllarını vermiş çocuk psikologlarına ve psikiyatristlere de “yazık olmuş” demeden de edemiyorum. Şimdi bu kavramı tekrar kitabi olarak yazmak istiyorum ve bizlerin uzman dediği insanların “çocuk psikologu,çocuk psikiyatrı olduğunu tekrar belirtip,eğitim uzmanlığının farklı bir kavram olduğunu hatırlatmak isterim. Pedagoji, eğitim bilimleri ile ilgilenen bir alandır ve öğretmenlik, eğitim yönetimi, öğrenci rehberliği gibi alanlarda çalışmak isteyen öğrencilere hitap eder. Pedagog sadece Psikolojik Danışma ve Rehberlik mezunları ile 2007 de kapatılan ve halen mezun vermeyen Eğitim programı ve geliştirme mezunlarıdır "Pedagog," eğitim ve öğretimle ilgilenen, öğrenme süreçlerini anlamaya ve geliştirmeye çalışan uzmanlara verilen bir isimdir. Pedagoglar, öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını belirlemek, öğretim metotlarını geliştirmek ve öğrenme süreçlerini optimize etmek gibi görevleri yerine getirirler. Ayrıca pedagoglar, özellikle çocuklar ve gençler arasında öğrenme ve gelişim sorunlarıyla ilgilenen profesyoneller olarak da çalışabilirler.? Pedagog olmak isteyen kişiler genellikle şu adımları takip ederler: Lisans Derecesi: Pedagog olmak isteyenler, genellikle eğitim, psikoloji veya ilgili bir alanda lisans derecesi alırlar. Eğitim bilimleri, psikoloji veya çocuk gelişimi gibi alanlarda lisans derecesi pedagog olma yolunda önemli bir adımdır. Yüksek Lisans veya Pedagoji Eğitimi: Bazı ülkelerde pedagog olmak için yüksek lisans derecesi veya özel pedagoji eğitimi gerekebilir. Bu, pedagojinin daha derinlemesine öğrenilmesine ve öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına daha iyi hizmet edebilme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olabilir. Sertifikasyon veya Lisanslama: Pedagoglar, bazı bölgelerde resmi bir sertifika veya lisans almak zorunda olabilirler. Bu, pedagogların profesyonel olarak uygulamalarını sürdürmeleri için gerekebilir. Deneyim ve Uygulama: Pedagoglar, staj veya çalışma deneyimi yoluyla pratik becerilerini geliştirirler. Çeşitli yaş grupları ve öğrenme gereksinimleriyle çalışma fırsatları arayabilirler. Sürekli Eğitim: Pedagoglar, eğitim alanındaki gelişmeleri takip etmelidirler. Sürekli eğitim ve mesleki gelişim kursları, bilgi ve becerilerini güncel tutmalarına yardımcı olabilir. Pedagoglar, genellikle okullarda, özel eğitim merkezlerinde, rehberlik servislerinde, hastanelerde, çocuk destek merkezlerinde veya bağımsız danışman olarak çalışabilirler. Pedagog olmak isteyen kişiler, kendi ülkelerinin ve bölgelerinin gereksinimlerini ve düzenlemelerini araştırmalıdır, çünkü bu gereksinimler ülkeden ülkeye farklılık gösterebilir. Çocuk psikologları ve pedagoglar farklı uzmanlık alanlarına sahip profesyonellerdir, ancak benzer konularda çalışabilirler. İşte temel farklar: Çocuk psikologu ve pedagog arasındaki farklar Çocuk psikologları, psikoloji alanında lisans veya daha üst düzey bir dereceye sahiptir ve çocuk psikolojisi konusunda uzmanlaşmışlardır. Pedagoglar ise genellikle eğitim veya özel eğitim alanında lisans veya yüksek lisans derecesine sahiptirler ve öğrenme süreçleri, eğitim stratejileri ve çocuk gelişimi konularında uzmandırlar. Çalışma Alanları: Çocuk psikologları, çocukların zihinsel ve duygusal sağlığı üzerine odaklanır ve çocukların psikolojik sorunlarına tanı koyma ve tedavi sağlama konularında uzmanlaşırlar. Pedagoglar, öğrenme güçlükleri, davranış sorunları ve öğrenme stratejileri gibi eğitimle ilgili konular üzerinde çalışırlar ve eğitim sürecini desteklerler. Tedavi ve Danışmanlık: Çocuk psikologları, çocukların psikolojik sorunlarını değerlendirir ve terapötik müdahalelerde bulunabilirler. Pedagoglar, özellikle öğrenme güçlükleri gibi eğitimsel zorluklarla ilgili olarak öğrencilere, ailelere ve öğretmenlere danışmanlık yaparlar. Yaklaşımları: Çocuk psikologları, bilişsel davranış terapisi, oyun terapisi gibi terapötik yaklaşımları kullanabilirler. Pedagoglar, öğrenme stratejileri geliştirmek için öğretim yöntemlerini ve öğrenciye özel eğitim planlarını kullanırlar. Sonuç olarak, çocuk psikologları ve pedagoglar farklı alanlarda uzmanlaşmışlardır Gelelim, çocuk psikiyatrı ve pedagog arasında ki farka; Çocuk psikiyatrisi ve pedagoji (pedagog) farklı alanlarda uzmanlık gerektiren iki farklı meslek dalıdır: Çocuk Psikiyatrisi: Çocuk psikiyatrisi, psikiyatri alanında özel olarak çocuk ve ergenlerin zihinsel sağlığıyla ilgilenen bir tıp dalıdır. Çocuk psikiyatristleri, çocukların duygusal, davranışsal ve zihinsel sağlığıyla ilgili teşhisler koyar, tedavi planları oluşturur ve çocuklara psikoterapi veya ilaç tedavisi gibi yardımcı olabilir. Bu uzmanlar, genellikle psikolojik bozukluklar, otizm, depresyon, anksiyete ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi zihinsel sağlık sorunlarına odaklanır. Pedagoji (Pedagog): Pedagoji, çocukların ve gençlerin eğitimini ve gelişimini inceleyen bir bilim dalıdır. Pedagoglar, çocukların eğitim ihtiyaçlarını değerlendirir, eğitim planları geliştirir ve öğrenme süreçlerini yönlendirir. Bu uzmanlar, okullarda, özel eğitim kurumlarında veya danışmanlık merkezlerinde çalışabilirler ve öğrencilerin akademik, duygusal ve sosyal gelişimlerine yardımcı olurlar. Özetle, Çocuk psikologları; çocukların ruhsal sağlığına odaklanır, çocuk psikiyatrisi; çocukların zihinsel sağlığına odaklanırken, pedagoji; çocukların eğitim ve gelişim süreçlerine odaklanır. Her üç alan da çocukların sağlıklı büyümeleri ve gelişmelerine katkıda bulunur, ancak farklı bakış açıları ve yöntemlerle çalışırlar. Lütfen!!! Pedagoji bilimi çocukların dönem gelişimleri ve eğitimleriyle ilgilenirken çocuk sağlığı ve gelişimi konusunda lisans yapmış, eğitim ve sosyal bilimlerinden mezun kendini geliştirmiş her eğitimcinin pedagog olabileceğini ve biz mesleğini yapan çocuk gelişimcilerin zaten bunu yaptığını unutmayın… Lütfen!!! Çocuklarınızda ruhsal ve zihinsel bir problem fark edildiğinde gideceğiniz ve size şifa verecek olan psikiyatrlara, çocuk psikologlarına gidin, gidin ki eğitim uzmanlarının ya da branş dışı doktorların size verdiği telkinlerle evladınızın hayatını mundar etmeyin… “Gelecek neslimizin kaderini, bizim seçimlerimiz belirler” Şimdilik her zaman olduğu gibi hoşça kalın,akıl ve beden sağlığınızı korumaya çalışın! Seray LEVENT ÖZGECAN ÇOCUK YUVASI ve KULÜBÜ 1505647430754_IMG_1894.JPG ‪0322.4582496-4583053‬ http://www.ozgecancocuk.com http://www.facebook.com/ozgecancocuk

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dünün Ardından…

UYANIŞ...

Kayıp Nesil...